fbpx

Baarn – Javalaan 7B

Javalaan 7B

Baarn
Soort object:
Kantoorruimte
Oppervlakte:
465 m2
In units vanaf:
465 m2
€ 69.500,00
per jaar excl. BTW
verhuurd

Omschrijving

Comfortabele werkomgeving in een monumentale sfeer!

Karakteristieke, monumentale en stijlvolle negentiende-eeuwse kantoorvilla op loopafstand van het centrum van Baarn en het station, met een rijke historie.

Het voormalige koetshuis van “huize Canton” (Rijksmonument) werd gebouwd in 1910 als woning, stal en garage. Op de begane grond waren de stal, de 'remise', tuigkamer, 'waschplaats', garage en werkplaats gesitueerds. Aan de Javastraat is de prachtige achtkantige toren zichtbaar. Destijds met de toegangen tot de koetsierswoning en de chauffeurswoning.

In 2000 is deze ruimte onder architectuur grondig verbouwd en gerenoveerd tot een comfortabele werkomgeving in een monumentale sfeer.

Deze unieke villa, die is aangewezen als gemeentelijk monument, is thans in gebruik als kantoorruimte waarvan wij ca. 415 m² v.v.o., verdeeld over de begane grond, tussenverdieping alsmede een kelder van ca. 50m² b.v.o., te huur aanbieden.

Recent is de kantoorvilla voorzien van nieuwe vloerbedekking en is al het schilderwerk gedaan zodat het geheel een frisse en representatie uitstraling heeft gekregen. Daarom is het pand direct te betreden.

Locatie: de kantoorvilla is gelegen op een markante zichtlocatie op de hoek Javalaan / Javastraat en heeft een representatieve uitstraling. Op loopafstand van de gezellige dorpskern van Baarn en is door de nabijgelegen op- en afrit van de A1 (afslag 11) uitstekend bereikbaar met de auto. Er is bovendien parkeergelegenheid beschikbaar op eigen terrein en mogelijkheid tot gratis parkeren langs de openbare weg. Het NS-station Baarn is gelegen op 1 km afstand.

OPPERVLAKTE | INDELING
Vloeroppervlakte circa 415 m² v.v.o. + kelder van ca. 50 m² b.v.o.

Indeling: gezamenlijke entree, imposante centrale hal met toegang tot de diverse kantoorruimtes (totaal 8) en riante vergaderruimte met openslaande deuren naar de patio. Tevens pantry en kelder met archief en serverruimte. Voor meer informatie t.a.v. de indeling en afmetingen, verwijzen wij u naar de plattegronden.

OPLEVERINGSNIVEAU
De villa wordt opgeleverd in de huidige staat en kent een compleet opleveringsniveau, inclusief onder meer de navolgende zaken en voorzieningen:
• elektrische installatie;
• verlichtingsarmaturen*;
• internet: glasvezel;
• grotendeels gestucte plafonds;
• brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
• alarminstallatie;
• pantry en toiletruimte;
• zonwering (binnenzijde)*;
• luchtbehandeling.

De in dit artikel aangeduide voorzieningen met een * worden om niet ter beschikking gesteld. Verhuurder aanvaardt geen aansprakelijkheid of verantwoording ten aanzien van deze zaken of voorzieningen. De kosten van onderhoud, herstel en/of vervanging komen voor rekening van de huurder.

AANVANGSHUURPRIJS
De aanvangshuurprijs bedraagt € 69.500,- per jaar, exclusief BTW.

PARKEREN
Er zijn op eigen terrein 4 parkeerplaatsen aanwezig, welke zullen worden toegekend en er is mogelijkheid om in de parkeervakken langs de openbare weg (gratis) te parkeren.

SERVICEKOSTEN
Huurder is een voorschotbedrag servicekosten verschuldigd ter grootte van € 30,- per m² per jaar exclusief btw, inzake de navolgende door verhuurder te verzorgen leveringen en diensten:
• schoonmaak algemene ruimten;
• onderhoud cv installatie en ventilatie;
• onderhoud brandmeld installatie en blusmiddelen;
• onderhoud algemene ruimten (incl. parkeerterrein);
• glasverzekering;
• afvalverwerking;
• voorschot energie en water (verrekening op basis van tussenmeters);
• 5% administratiekosten.

Verrekening vindt jaarlijks plaats op basis van de werkelijk gemaakte kosten.

Huurder dient zelf zorg te dragen voor het afsluiten van ondermeer leveringsovereenkomsten ten behoeve van communicatieve diensten.

BESTEMMING / GEBRUIK
Het ter plaatse geldende bestemmingsplan ‘Baarn Centrum’ kent aan de villa de bestemming Gemengd -6’ toe en is bestemd voor kantoorgebruik.

BTW CLAUSULE
De in deze documentatie genoemde bedragen zijn exclusief BTW, uitgaande van het feit dat huurder (blijvend) voldoet aan de criteria welke gesteld zijn of worden voor een belaste verhuur ex. Artikel 11, lid 1 letter b, sub 5, Wet op de omzetbelasting 1968.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na de huuringangsdatum, wordt de laatst geldende huurprijs verhoogd op basis van het maandprijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie CPI Alle Huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal géén daling ondergaan.

HUURPERIODE
De huurovereenkomst wordt bij voorkeur afgesloten voor de duur van 5 (vijf) jaar te verlengen met aansluitende perioden van telkens 5 (vijf) jaar. In overleg kunnen partijen hiervan afwijken.

OPZEGGING
Beëindiging van de huurovereenkomst geschiedt door opzegging tegen het einde van een huurtermijn, met in achtneming van een opzegtermijn van ten minste 12 (twaalf) maanden.

AANVAARDING
Oplevering, in overleg. Op korte termijn mogelijk.

HUUROVEREENKOMST
Op basis van het standaard model huurovereenkomst volgens de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ juli 2015) voor kantoorruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerend goed (NVM). Verhuurder zal gebruik maken van standaard verhuurderaanpassingen.

METRAGE
De in deze aanbieding genoemde metrages zijn met zorg berekend. Verschil tussen de opgegeven en de werkelijke grootte verleent aan geen der partijen enig recht, behoudens in geval van niet correcte verrekening van de servicekosten.

BIJZONDERE BEPALINGEN
Huurder dient zelf en voor eigen rekening en risico zorg te dragen voor verkrijging en voortzetting van de overheidswege benodigde toestemming(en) of vergunning(en), teneinde de door huurder beoogde bedrijfsvoering in het gehuurde te kunnen uitoefenen.
Huurder is slechts gerechtigd om in overleg met en na schriftelijke toestemming van de verhuurder naamsaanduiding aan te brengen aan het gehuurde.

VOORBEHOUD
Deze informatie wordt u verstrekt onder het voorbehoud van het verkrijgen van de finale goedkeuring en instemming van onze opdrachtgever. Deze documentatie kan derhalve niet als een aanbieding worden beschouwd.

Contactpersoon

Toine Born
Bedrijfsmakelaar


Welkom bij ID Café

Hoe drinkt u uw kopje koffie?

Vanuit ons goed bereikbare kantoor aan de Soestdijkerstraatweg 27 te Hilversum, staan wij voor u klaar. Ook zonder afspraak bent u van harte welkom voor een echt Italiaans kopje koffie.

Soestdijkerstraatweg 27,
1213 VR Hilversum
Telefoon: 035 - 720 00 00
Email: info@idbedrijfsmakelaars.nl

Za Op afspraak

Ma - Vr: 08.30 - 17.30
Za: Op afspraak
Volg ons:
035 720 00 00 | info@idbedrijfsmakelaars.nl | Soestdijkerstraatweg 27, 1213 VR Hilversum | KvK 52234266